دکتر حسن شفیعی عضو هیئت علمی دانـشگاه

روان شناسی بالینی، روان شناسی شناختی، علوم شناختی، روان شناسی سلامت
 
عدم علاقه برخی افراد بویژه کودکان به درس ریاضی مربوط به DNA آنها است.
ساعت ۱۱:٢٥ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۳/٤/٢ : توسط : حسن شفیعی

باشگاه خبرنگاران/ پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو‌ در کشور ایالات متحده به تازگی در یک تحقیق منحصر به فرد دریافته‌اند عدم علاقه برخی افراد بویژه کودکان به درس ریاضی مربوط به DNA آنها است.
گفتنی است، ترس از ریاضیات،حل مسئله های ریاضی بر اساس این پژوهش می تواند ریشه‌ی ژنتیکی داشته باشد.
بررسی ها نشان می‌دهند، کارشناسان این نتایج را با مطالعه بر روی بیش از 500 دو قلو که دارای ژن‌های متفاوتی بوده اند، بدست آورده‌اند.
کارشناسان در حین حال ادعا می‌کنند که اختلالات ژنتیکی تنها 40 درصد در ایجاد اضطراب و ناتوانی کودکان در یادگیری درس ریاضی موثر است و بقیه‌ی علل شامل محیط خانه، مدرسه، معلم و سایر فاکتو‌ر‌های محیطی است.
کارشناسان اعتقاد دارند اختلال ژنتیکی متداول بین مردم یک عامل محرک بسیار قوی برای ایجاد اضطراب در کلاس‌های درس ریاضی است.
پژوهشگران در حال بررسی ژن‌های موثر در اختلال ژنتیکی هستند تا بتوانند این استرس را به ویژه ‌ در کودکان از بین ببرند.


 
بازنگری در رشته های روانشناسی کلید خورد
ساعت ۱٠:٤٩ ‎ق.ظ روز ۱۳٩۳/٤/٢ : توسط : حسن شفیعی

میگنا/ علی فتحی آشتیانی در گفتگو با مهر با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی کارگروه روانشناسی درباره تحول در علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در این همایش تمرکز اصلی برروی بازنگری رشته های روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری بود.

وی ادامه داد: برهمین اساس تعدادی از کمیته های تخصصی در گرایش مختلف روانشناسی تشکیل شد تا کمیته‌های مذکور برنامه های مربوط به آن رشته را براساس شاخص های تحول یعنی روزآمدی، غنی سازی، بومی سازی و اسلامی سازی تدوین کنند.

رئیس کارگروه روانشناسی اعلام کرد: سپس برنامه های جدید تدوین شده برای تصویب و عملیاتی شدن به شورای تحول علوم انسانی ارجاع می شود. وی ادامه داد: البته شاخص‌های تحول در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از قبل تدوین شده بود و درهم اندیشی که برگزار شد شاخص های مذکور برای مدیران گروه‌ها و روسای دانشکده‌های روانشناسی دانشگاه های سراسری تبیین شد. 
فتحی آشتیانی افزود: پیش بینی ما این است تا یکسال آینده تعداد زیادی از این برنامه ها اصلاح شود و بتوانیم از سال بعد در کنکور 94 بخشی از برنامه جدید را اجرا کنیم.