دکتر حسن شفیعی عضو هیئت علمی دانـشگاه

روان شناسی بالینی، روان شناسی شناختی، علوم شناختی، روان شناسی سلامت
 
سوابق علمی - پژوهشی من

 شرح حال علمي                                                 تاریخ بروزرسانی: مهر93

دکترحسن شفيعي-عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور

 

سوابق تحصیلی

مدرك

محل تحصيل

رشته و گرايش تحصيلي

 دیپلم

شهرستان دلیجان

 عــلـوم تـجــربـی

 كارشناسي

دانشگاه تـهـران

 روان شـناسي باليـني

 كارشناسي ارشد

دانشگاه شــــيراز

 روان شـناسي باليـني

 دکتری

مرکزتحصیلات تکمیلی دکتری دانشگاه پیام نور-تهران

 روان شنـاسی- با گرایش بالیـنی

  

 

سوابق شغلی

معاونت آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام نور مرکز دلیجان

عضو هیات علمی دانشگاه پيام نور مرکز دلیجان

مدرس دانشگاه پيام نور شهرستان محلات

مدرس دانشگاه آزاداسلامي واحد خمين

مدرس دانشگاه آزاداسلامي واحد اراک

مدرس دانشگاه آزاد اسلامي واحد نراق

مدرس دانشگاه آزاد اسلامي  واحد جاسب

روان شناس و مشاور كلينيك مشاوره دانشگاه شيراز

روان شناس و مشاور مرکز مشاوره پیام نور مرکز دلیجان

روان شناس  ومشاور مرکز مشاوره نوید آموزش و پروش شهرستان دلیجان

 

 

سوابق علمی -اجرایی


  • دانش آموخته برتر دوره دکتری
  • معاونت آموزشی- پژوهشی دانشگاه پیام نور مرکز دلیجان
  • مسئول مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه پیام نور مرکز دلیجان در 2 دوره متوالی
  • عضویت در اتاق فکر دانشگاه پیام نور استان مرکزی
  • عضویت در شورای آموزشی و پژوهشی گروه علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه پیام نوراستان مرکزی
  • داور مجله علمی- پژوهشی شناخت اجتماعی
  • نماینده رسمی انجمن روان شناسی اجتماعی در استان مرکزی
  • مشاور رسمی آموزش و پرورش و بنیاد شهید شهرستان دلیجان
  • عضو بسیج اساتید دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی
  • دارنده پروانه اشتغال تخصصی از سازمان نظام روان شناسي برای ارائه خدمات تخصصی روانشناسی بالینی و مشاوره
  • مجری طرح پژوهشی درقالب طرح گرانت در دانشگاه پیام نور با عنوان: بررسی قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دانشگاه پیام نور (مطالعه موردی: مراکز پیام نور دلیجان و محلات)1387
  • مجری طرح پژوهشی درقالب طرح گرانت در دانشگاه پیام نور با عنوان: نقش دانشگاه پیام نور در توسعه سرمایه اجتماعی با تاکید بر مولفه روان شناختی اعتماد اجتماعی 1390
  • مجری طرح پژوهشی درقالب طرح گرانت در دانشگاه پیام نور با عنوان: تاثير خودكارآمدي ادراك شده بر پردازش اطلاعات چهره هاي هيجاني1391
  • مجري طرح پ‍ژوهشي « بررسي پيامدهاي مثبت تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد نراق بر امور فرهنگي و آموزشي زنان شهر نراق،1385»
  • رساله دکتری با عنوان " اثربخشی اصلاح سوگیری توجه با استفاده از آموزش توجه رایانه ای درکاهش اضطراب و سوگیری توجه نوجوانان مضطرب اجتماعی نسبت به کلمات و چهره های هیجانی تهدید کننده" 1393- با درجه عالی و نمره 80/19
  • پايان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی با عنوان" مقايسه سوگيری توجه نسبت به چهره های هيجانی طبيعي و درهم ريخته در کودکان دارای اضطراب خصلتی بالا وپايين، با استفاده از آزمايه  اصلاح شده دات- پروب (کاوش نقطه-modified dot-probe task)" دانشگاه شیراز،1383 - با درجه عالی ونمره: 75/19)
  • پايان نامه دوره كارشناسي دانشگاه تهران با عنوان"بررسي رابطه بين عزت نفس و مركز كنترل در دانشجويان دانشگاه تهران"1380 با درجه عالي و نمره: 19
  • §     طراحی و ساخت نرم افزار آزمايه (تکلیف) اصلاح شده دات پروب (Dot-Probe کاوش نقطه) جهت اندازه گيری سوگيری توجه نسبت به چهره های هيجانی در کودکان و بزرگسالان برای اولين بار در ايران در سال 1383
  • مشارکت در پروژه ملی تحقيقاتی « ارزيابی خسارات وارده بر بهداشت کشور در جريان اشغال کويت توسط عراق »  سال1382
  • كسب رتبه اول پايان نامه در رشته روان شناسي باليني در نهمين دوره پايان نامه برتر دانشجويي، 1383
  • تدریس دروس: آسیب شناسی روانی1و2-روانشناسی مرضی-نوروپسیکولوژی-روش تحقیق-آمار توصیفی-روانسنجی-روانشناسی تجربی-روانشناسی هوش-روانشناسی عمومی1و2-تغییرو اصلاح رفتار-روانشناسی صنعتی و کار-روانشناسی سیاسی-مهارت های زندگی-کاربرد آزمون های روانی-اصول راهنمایی و مشاوره

 

کتاب


کتاب: گام های مثبت اندیشیBuilding a Positive Attitude-انتشارات علم و دانش-1387

 

مقالات علمی -پژوهشی


  1. 1.      ساخت و اعتباریابی آزمایه رایانه ­ای دات- پروب کلمه­ ای جهت بررسی سوگیری توجه در اضطراب اجتماعی

فصلنامه علمي- پژوهشي علوم رفتاری،دوره 8 شماره 2 تابستان1393

  1. 2.      ترس از ارزیابی منفی و توجه انتخابی به کلمات تهدیدکننده اجتماعی در نوجوانان

فصلنامه علمي- پژوهشي تازه های علوم شناختی، سال 16 ، شماره 3، 1393

  1. 3.      تاثیر خوش‌بینی سرشتی بر سوگیری توجه به چهره‌های هیجانی

فصلنامه علمي- پژوهشي اصول بهداشت روانی. سال14(4)، زمستان1391

  1. 4.      رابطه بین برون گرایی- درون گرایی و سوگیری توجه به چهره های هيجاني در نوجوانان

مجله علمي- پژوهشي پژوهش‌هاي علوم شناختي و رفتاري، سال دوم، شماره 1پیاپی2 بهار و تابستان 1391

  1. 5.      تاثير روان آزردگی گرایی بر پردازش اطلاعات چهره های هيجاني در نوجوانان

مجله علمی- پژوهشی پژوهش در سلامت روان شناختی - دوره 6، شماره 1، (12)، 1391

  1. 6.      خود شیفتگی، عزت نفس و ابعاد پرخاشگری در در نوجوانان

فصلنامه علمي- پژوهشي  فرهنگ مشاوره و روان درمانی-سال دوم، شماره 6 تابستان1390

  1. 7.      تاثیر پردازش کلی چهره ای در سو گیری توجه نسبت به چهره های هیجانی در کودکان مضطرب

دوفصلنامه علمي– پژوهشي  دانشور رفتار-  روان شناسی بالینی و شخصیت، سال سوم – شماره5-پاييز و زمستان1390

  1. 8.      دست برتری و جانبی شدن پردازش هیجانی چهره در کودکان

فصلنامه علمي- پژوهشي تازه های علوم شناختی، سال 13 ، شماره 2، 1390

  1. 9.      تاثیر خودکارآمدی ادراک شده  بر پردازش اطلاعات چهره های هیجانی

فصلنامه علمي- پژوهشي علوم رفتاری دوره 5 شماره3 ،1390

10. تاثیر اضطراب خصلتی کودکان در سوگیری  توجه نسبت به چهره های هیجانی

فصلنامه علمي- پژوهشي روانپزشكي و روان شناسي باليني ایران ،زمستان1387، دروه14، شماره4

11. نقش دانشگاه آزاد اسلامي در توسعه مشاركت زنان (مطالعه موردی:دانشگاه آزاد اسلامی نراق)

فصلنامه علمی- پژوهشی پژوهش هاي مديريت راهبردي (بصیرت) سال 14،پاییز و زمستان1386،شماره38

 

 

مقالات همایش های بین المللی و ملی


نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه سرمایه اجتماعی با تاکید بر اعتماد اجتماعی (مطالعه موردی :دانشگاه آزاد اسلامی نراق)

اولین کنگره روان شناسی اجتماعی ایران-تهران – 1 و 2 اسفند ماه 1390

بررسی ویژگی های شخصیتی مرتبط با  کارآفرینی در دانشجویان دانشگاه پیام نور

اولين همايش ملي روانشناسي دانشگاه پيام نور- اردیبهشت 1389

بررسی قابلیتهای کارآفرینی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق و تاثیر آموزش دانشگاهی و برخی متغیرهای زمینه ای در افزایش آن

اولین همایش کارآفرینی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی-1388

The Influence of Children's Self–Report Trait Anxiety and Holistic Face

Processing on Attentional Bias to Emotional Faces        سومين كنفرانس بين المللي علوم شناختي،1387

بررسي تاثير آموزش مهارت هاي زندگي بر كاهش آسيب هاي رواني- اجتماعي

همايش منطقه اي آسيب هاي اجتماعي با رویکرد مداخله ای، دانشگاه آزاد اسلامي واحد نراق،خرداد1387

ساخت نرم افزار آزمايه (تکلیف) اصلاح شده دات پروب تصويری جهت اندازه گيری سوگيری توجه دات- پروب

سومین سمپوزيوم نوروپسيکولوژي ايران،خرداد1386

بررسي عوامل رواني اجتماعي موثر بر بزهكاري نوجوانان استان مركزي

همايش ملی نقش مشاوره و مددكاري اجتماعي در تامين وتوسعه امنيت رواني-اجتماعي،1384

مقايسه سوگيری توجه نسبت به چهره های هيجانی  در کودکان مضطرب

دومين همايش بين المللی روانپزشکی کودک و نوجوان، بهمن1383

معرفي نرم افزار آزمايه (تکلیف) اصلاح شده دات پروب  دات- پروب

دومين همايش بين المللی روانپزشکی کودک و نوجوان، بهمن1383

دوره های تخصصی و گواهینامه ها


  • گواهی نامه مدرسی کشوری آموزش خانواده
  • متخصص پیشگیری از اعتیاد (دوره های مقدماتی-میانی و تکمیلی) ستاد مبارزه با مواد مخدر
  • کارگاه آموزشی روش تحقیق و مقاله نویسی
  • کارگاه روش تحقیق دکتر علی دلاور – دانشگاه آزاد اسلامی نراق
  • کارگاه  آموزش نرم افزار های SPSS  و PS
  • کارگاه  آموزشی روش تدریس
  • کارگاه آموزشی آشنایی با آزمون های پیشرفت تحصیلی و فن تهیه تست
  • کارگاه آموزشی مهارت های تدوین پرونده ویژه اعضای هیئت علمی
  • کارگاه آموزش مهارت های زندگی سازمان بهزیستی
  • کارگاه هم اندیشی استادان باموضوع "جنگ نرم با محوریت آسیب شناسی شبکه های ماهوره ای فارسی زبان و شبکه های اجتماعی  مجازی"
  • کارگاه آموزشی"اشتراک دانش پیرامون تهدیدات سایبری و مخاطرات پیش رو"
  • کارگاه معرفت افزایی"ولایت فقیه و امام شناسی" قم- مسجد جمکران
  • کارگاه معرفت افزایی"مهدویت و عرفان های نو ظهور" قم- مسجد جمکران
  • کارگاه آشنایی با سیستم گلستان پژوهشی
  • کارگاه دانش افزایی استادان با موضوع:اخلاق حرفه ای
  • کارگاه آموزشی کشوری مدرسان آموزش خانواده
  • همایش توسعه پایدار شهرستان دلیجان1393

 

برگزاری کارگاه های آموزشی روان شناختی دردانشگاههای دولتی و آزاد - آموزش و پروش- بنیاد شهید –سپاه پاسداران-بیمارستان شامل:



آشنایی با بحران های روان شناختی و مدیریت بحران

آموزش فرزند پروری ویژه والدین

روان شناسی دوره نوجوانی و بلوغ

مهارت خود آگاهی

مهارت ارتباط موثر

مهارت روابط بین فردی

مهارت حل مسئله

آشنایی باروان شناسی تحول

آشنایی با روان شناسی تفاوت های فردی

شناسایی و هدایت استعداد دانش آموزان

روان شناسی خانواده سالم

روابط اجتماعی و خانواده

پیشگیری از اعتیاد

تغییر رفتار ورفتار درمانی

روان شناسی رشد

اصول و فنون مذاکره

بهداشت روانی

آشنایی با مشکلات دانشجویان

مهارت تفکر خلاق

مهارت مدیریت خشم

مهارت مدیریت استرس

مهارت همدلی

مهارت تصمیم گیری

مهارت تفکر انتقادی

ازدواج  و آیین همسرداری

تکریم ارباب رجوع


مهارتهاي تخصصي مرتبط با رايانه و  زبان انگلیسی


تدریس و ترجمه متون انگلیسی تخصصی

مسلط به رايانه

مسلط به جستجوي اينترنتي در سايت هاي معتبر علمي

وبلاگ نويس و مدير وبلاگ

مسلط به مجموعه نرم افزارهاي office

مسلط به نرم افزار آماری  SPSS  و آموزش آن

مسلط به نرم افزار رفرنس دهي Endnote

مسلط به نرم افزار فتوشاپ

طراحي، ساخت و اجراي نرم افزار تكليف دات- پروب

مسلط به نرم افزارFaceGen Modell